Miserend - Évközi 6. vasárnap

 

 

 

 

 

 

II. 15. szombat
 

 

 

 

 

 

II. 16. 

Vasárnap

Évk. VI. Vasárnap

 

 

 

 

II. 17. hétfő

 

A Szervita Rend 7 Szent Alapítója

II. 18. kedd

 

 

II. 19.  Szerda 

 

 

II. 20.  csütörtök

 

II.21. péntek

Damiáni Szt. Péter

II. 22. szombat

Szt. Péter apostol székfoglalása

II. 23. vasárnap

 

Évk. VIi. Vasárnap

Gyűjtés a katolikus iskolák javára

SZEPETNEK

17:00

Varga Lajosné Anna 6. évf.

 

 

8:00

Mlinarics Jánosné Kiss Magdolna 25. évf.

 

 

nincs szentmise

8:00

-

11:00

Irodai szolgálat

17:00

Habjanecz István 30 napos

 

 

 

nincs szentmise

13:00

 –

17:00

Irodai szolgálat

 

nincs szentmise

nincs szentmise

8:00

Lákics Istvánné 5. évf

NAGYKANIZSA-BAJCSA

 

nincs szentmise

 

 

12:30

 

nincs szentmise nincs szentmise nincs szentmise

 

nincs szentmise

 

nincs szentmise

 

nincs szentmise

 

12:30

 

SORMÁS

nincs szentmise

9:30

Vajda Ferenc 11. évf.

nincs szentmise nincs szentmise

17:00

Földi Jenő 5. évf.

 

nincs szentmise

 

 

nincs szentmise

nincs szentmise

9.30

Perhócs Ferenc

ESZTEREGNYE

nincs szentmise

 

 

11:00

Májlinger Lászlóné 1. évf

nincs szentmise nincs szentmise

nincs szentmise

 

nincs szentmise

nincs szentmise

nincs szentmise

 

11:00

Kohári cs. élő és + tagjai

 

 

A „hetek” Firenzében éltek a 12–13. század fordulóján, kereskedelemmel foglalkoztak. Franciaországban, Flandriában és számos itáliai városállamban tett utazásaik alkalmával, valamint a császár és a Pápai Állam közötti állandó háborúskodásokat tapasztalva megfigyelhették egyrészt a vallási élet új fölvirágozását, különösen a laikusok körében, akik testvérületekbe tömörültek, másrészt megéreztek valamit az általános nyugtalanságból, ellenérzésekből, amit az akkori egyházi állapotok okoztak. Vezekelni kezdtek. A 12. század végén Itáliában, különösen Firenzében több hasonló vezeklő csoport is alakult. Tagjaik mint a világban élő, a világtól azonban bensőleg elszakadt keresztények arra törekedtek, hogy vezeklésben és szegénységben a szegény és megfeszített Krisztus követésének éljenek.

Valószínűleg 1233-ra tehetjük a hét alapító atya „megtérését”, vagyis felvételüket a bűnbánó testvérek („fratres de poenitentia”) közé. Az „Alapításlegenda” szerint ez az év számít a szervita rend alapítási évének, bár a történészek ezt kétségbe vonják. Az alapítók valószínűleg valamivel később szakítottak családi kötelékeikkel és vonultak vissza a város kapui előtt lévő Cafaggióba, hogy „nagyobb szabadságban élhessenek a szemlélődésnek” és amellett folytathassák az irgalmasság cselekedeteit felebarátaik javára. Az Apostolok cselekedeteinek egyházát vették példaképül, s szegénységben és felebaráti szeretetben akartak élni.

Nemsokára azonban úgy látták, hogy Cafaggióban még túl közel vannak a világhoz, így távolabb eső helyet kerestek. 1241 körül a Monte Senarióra vonultak vissza, mintegy 18 kilométernyire északra Firenzétől, hogy remeteéletet éljenek és tökéletesen nyitottak és készségesek lehessenek Isten szolgálatára és indításaira.

Lehetséges, hogy Veronai Szent Péter, aki később a domonkos rend első vértanúja lett, ajánlotta nekik, hogy vegyék föl a Szűz Mária társasága, Szűz Mária szolgái (Ordo Servorum Mariae) megnevezést. Innen származik a szervita elnevezés. Firenzében 1245-től bizonyítható okmányszerűen e név. Szent Ágoston reguláit fogadták el, és fekete rendi ruhát választottak maguknak.

A társulást a firenzei püspök, majd 1249-ben Capocci bíboros, Toscana pápai legátusa ismerte el és hagyta jóvá. A szervita rend 1255-ben nyerte el a végleges pápai jóváhagyást.

Miután a „hetek” közössége a pusztában bensőleg és külsőleg megszilárdult, életüket az ünnepélyes szegénységi fogadalomra alapozták. Ez véglegesen meghatározta törekvésüket, hogy a szegénység közösségében éljék az evangéliumi életet.