Miserend - Évközi 7. vasárnap

 

 

 

 

 

 

II. 22. szombat
 

 

 

 

 

 

II. 23. 

Vasárnap

Évk. VII. Vasárnap

 

 

Gyűjtés a katolikus iskolák javára

 

II. 24. hétfő

 

Szent Mátyás apostol

II. 25. kedd

 

 

II. 26.  Szerda 

 

 

II. 27.  csütörtök

Nareki Szent Gergely

apát

II.28. péntek

 

III.1. szombat

 

III. 2. vasárnap

 

Évk. VIII. Vasárnap

Könyörgő nap a világ éhezőiért

SZEPETNEK

nincs szentmise

 

 

 

8:00

Lákics Istvánné 5. évf.

 

 

nincs szentmise

8:00

-

11:00

Irodai szolgálat

17:00

Bujtor Istvánné Ribarics Mária 2. évf

 

 

 

nincs szentmise

13:00

 –

17:00

Irodai szolgálat

 

nincs szentmise

nincs szentmise

8:00

NAGYKANIZSA-BAJCSA

 

nincs szentmise

 

 

12:30

 

nincs szentmise nincs szentmise nincs szentmise

 

nincs szentmise

 

nincs szentmise

 

nincs szentmise

 

12:30

 

SORMÁS

nincs szentmise

9:30

Perhócs Ferenc

nincs szentmise nincs szentmise

nincs szentmise

 

nincs szentmise

 

 

nincs szentmise

nincs szentmise

9.30

 

ESZTEREGNYE

nincs szentmise

 

 

11:00

Kohári cs. élő és + tagjai

nincs szentmise nincs szentmise

nincs szentmise

 

nincs szentmise

nincs szentmise

nincs szentmise

 

11:00

Földesi Károly 2. évf.

 

Lukács ránk hagyományozta Péter beszédét (vö. ApCsel 1,15–26), melyben így érvelt: „Kell tehát, hogy azok közül, akik mindig velünk tartottak, amikor a mi Urunk, Jézus közöttünk járt-kelt, kezdve János keresztségétől egészen mennybevétele napjáig, valaki velünk együtt tanúskodjék feltámadásáról.” Két jelöltet állítottak, akik megfeleltek ennek a feltételnek: Barnabást és Mátyást. A sors Mátyásra esett. Mivel a kiválasztás szempontja volt, hogy az apostolnak a feltámadás tanújának kell lennie, Mátyás valószínűleg találkozott a föltámadott Krisztussal.

Mátyás további sorsa ismeretlen. Az apokrif András és Mátyás cselekedetei állítása szerint a missziós területek elosztása alkalmával „az emberevők országa” jutott neki, valószínűleg Etiópia, ahol megvakították és börtönbe vetették, de Isten visszaadta látását, és András csodálatos módon kiszabadította.

A vértanúhalált állítólag lefejezéssel szenvedte el. Emiatt bárddal szokták ábrázolni, és a keresztény mészárosok és ácsok őt választották védőszentjüknek. Ezenkívül oltalmát kérik a cukrászok, szabók, kovácsok, és mint általában az apostolok, védőszentje a teológusoknak, hittanároknak, misszionáriusoknak is. 

Ereklyéit Ilona császárné a 4. században Trierbe vitette, ahol ma is tiszteletben részesítik a Szent Mátyás-apátság bazilikájában. Rómában február 24-én, Milánóban február 7-én, a bizánci szertartásban augusztus 9-én ünneplik.

Mátyás napjához országszerte időjárási regulák fűződnek. „Mátyás ront, ha talál (= megolvasztja, megtöri a jeget), ha nem talál, csinál (= ha már nem talál jeget, akkor faggyal köszönt be).” 

Mátyás apostol vértanúságának eszköze és így ikonográfiai jelvénye a szekerce vagy bárd. A nép képzelete a szent ünnepe és a közeledő tavasz között kapcsolatot teremtett: mintegy az apostol szekercéje töri meg a tél hatalmát. Csíkszentmártonban az a tréfás hiedelem járta, hogy ha nem indul meg a jégzajlás, akkor Mátyás a jégtörő csákányát pár hétre még éleztetni adta. Dugonics András jeles mondásai között olvassuk: „Tapogatva jár, mint Mátyás után a róka a jégen.”

Istenünk, te Szent Mátyást fölvetted az apostolok testületébe. Közbenjárására add, hogy szereteted boldog részeseiként eljussunk választottaid közé. A mi Urunk, Jézus Krisztus, a te Fiad által, aki veled él és uralkodik a Szentlélekkel egységben, Isten mindörökkön örökké. Ámen